Spoznaj mojo dobro prakso: Javni prostor za ljudi, ne avtomobile

2. junija 2022

Foto: Nina Plevnik

V Novi Gorici je v torek, 24. maja 2022, potekal dogodek Spoznaj mojo dobro prakso: Javni prostor za ljudi, ne avtomobile. Na terenu smo spoznali začasne in manj začasne ukrepe za umirjanje prometa in oživljanje javnega prometa v Solkanu. Predstavniki več slovenskih občin so nam na dogodku predstavili različne dobre prakse umika avtomobilov z javnih prostorov na primerih: zapiranje Koroške ceste v Mariboru, proces preureditve Arkove ulice v Idriji in poskusne prometne ureditve v Kočevju in Postojni. Sklenili so, da se pri uvedbi novosti v javni prostor soočajo s podobnimi težavami, predvsem z odporom prebivalcev in negotovim odzivom politike ter izzivi v ciljni komunikaciji.

S klikom na povezave, si lahko podrobneje ogledate primere dobrih praks.

 

Naja Kikelj iz Kulturnega društva Prostorož, ki je sodelovala pri revitalizaciji Arkove ulice v Idriji, je predstavila sosledje manjših projektov, ki jih je društvo v različnih partnerstvih izvajalo skupaj z Občino Idrija in so bili ključni za prenovo Arkove ulice v prijeten javni prostor. 

Foto: Mitja Kuret

 

Tanja Štajdohar z Občine Kočevje je spregovorila o več projektih revitalizacije mestnega jedra, ki so se trudili uvesti spremembe prometnega režima. Občina si je skupaj z IPoP – Inštitutom za politike prostora zadnjih nekaj let skozi proces trajnostne urbane regeneracije mestnega jedra prizadevala tudi za spremembe v prometni ureditvi središča mesta, ki bi oblikovale boljše javne prostore za uporabnike mestnega jedra

Vir:https://m.facebook.com/vsivmesto

 

Aleš Klinc z Mestne občine Maribor je opisal večletni proces, s katerim sta mariborski Glavni trg in Koroška cesta postala območje, namenjeno aktivnim načinom mobilnosti ter prijeten kraj za druženje na prostem.

 

Snežana Simič z Zavoda Znanje Postojna se je uvodoma spominjala Tržaške ceste v samem srcu mesta kot v preteklosti zelo živahne, polne sprehajalcev in lokalnih obrtnikov. Z leti pa je ulica postala močno prometno obremenjena in neprijetna za pešce ter kolesarje. Leta 2021 so se zato v Postojni na Tržaški ulici ob podpori IPoP odločili preizkusiti ukrep Odprta ulica, s tem pa drugačno prometno ureditev in oživljanje lokalnega gospodarstva ter samega kraja.

 

V drugem delu dogodka pa smo se odpravili na ogled dobrih praks prometnih ureditev v Solkanu.

Aleksandra Torbica z Mestne občine Nova Gorica nas je popeljala na Šolsko ulico v Solkanu pred tamkajšnjo osnovno šolo in vrtcem, ki se nahaja med nepreglednima križiščema s sosednjima ulicama. Dolgo obdobje je bila tam pomanjkljiva varna infrastruktura za šolsko pot, ulice pa so bile ravno v času začetka in konca pouka najbolj prometno obremenjene. Ob začetku letošnjega šolskega leta so v Solkanu ob podpori IPoP preizkusili ukrep Območje varnih prihodov v šolo, ki je med drugim vzpostavil enosmeren potek motornega prometa pred šolo, zaostritev pogojev za parkiranje na parkirišču pred šolo in ureditev območja za ustavljanje in varno odlaganje otrok pred šolo in vrtcem. 

Foto: Nina Plevnik

 

Sprehodili smo se do Trga Marka Plenčiča, za katerega si prebivalci želijo, da bi postal živahno središče Solkana. V okviru URBACT omrežja Thriving streets in v sodelovanju s Kulturnim društvom Prostorož je lani nekaj mesecev na trgu svoje mesto dobil kiosk Mobilet, za brezplačen najem na voljo vsem lokalnim prebivalcem in organizacijam.

 

Loader