Evropska agencija za okolje (EEA) poroča o cca 50 % padcu vsebnosti dušikovega dioksida (NO2), onesnaževalcu zraka, ki ga povzroča promet.
Številke kažejo, da se je v Milanu povprečna koncentracija NO2 znižala za cca 21 %, v Bergamu za 47 % in v Rimu za 35 % v primerjavi z enakim obdobjem lani. Mesta na Iberijskem polotoku – Barcelona, Lizbona in Madrid poročajo o okoli 50 % znižanju vsebnosti NO2 v zraku, v primerjavi z enakim obdobjem lani.
Enak vpliv ima zmanjšanje prometa tudi na slovenska mesta. V Ljubljani se je tako koncentracija NO2 v povprečju znižala za 47 % , v Mariboru pa za 43 % (za obdobje od 26.3. – 1.4.2019 in24 – 30.3.2020). Vsi navedeni podatki so na voljo TUKAJ.
Na primeru Kitajske, kjer se javni promet ni ustavil, zmanjšal pa se je cestni promet, EEA potrjuje, da je že nekaj dni brez izpušnih plinov dovolj za povečanje kakovosti zraka.
Veliko Evropejcev te dni odkriva prednosti vožnje s kolesom, saj je trenutno obdobje najbolj varno za tak način mobilnosti. Zmanjšanje cestnega prometa je povečalo varnost kolesarjev, prav tako pa se lahko distanciramo od drugih udeležencev v prometu in preprečimo stike.
Kaj pomeni ohromitev mobilnosti? Se bomo po krizi vrnili nazaj na stare tire ali je to priložnost za nove modele in spremembe potovalnih navad?
Vir fotografije: Clément Falize na Unsplash