Več prostora za pešce in kolesarje!

V zadnjih tednih smo lahko opazili velike spremembe v prometu – avtomobilov in kolesarjev je na cestah bistveno manj, javnega prevoza sploh ni več, pešci pa se držijo nekaj metrov narazen. Naše ceste pa ostajajo enake. Avtomobili so po novem deležni razkošja skoraj praznih cest, medtem ko se pešci in kolesarji bolj ali manj uspešno en drugemu izogibajo na ozkih pločnikih in kolesarskih. Kaj, če bi obliko naših ulic začasno spremenili tako, da bi ustrezala novim potrebam ljudi?

V prvih dneh razglašene epidemije v Sloveniji se je ukinil ves javni potniški promet. Zaposlene, ki nimajo možnosti opravljati dela od doma, so pristojni pozvali, da za v službo uporabljajo avtomobil. Temu so sledile občine, ki so začasno ukinile plačevanje parkirišč in na tak način prebivalcem sporočile, da je najbolj varno, da se na pot odpravijo z avtom. Kolesa kot smiselnega prevoznega sredstva v času epidemije ni omenil nihče.

Vendar pa ni nujno, da je tako. Nekatera evropska in ameriška mesta pozivajo in spodbujajo prebivalce, da naj kolesarijo in hodijo po nujnih opravkih. S tem se poleg potrebe po premikanju, zadovolji tudi potreba po gibanju, ki je za ohranjanje imunskega sistema nujna. Čas epidemije je dober za poskusno prilagajanje cest in ulic ljudem, ne pa avtomobilom. V najslabšem primeru se poskusne ukrepe po koncu epidemije pač opusti, čeprav se resnici na ljubo pogosto zgodi, da ljudje ulice, ki so po novem namesto avtomobilom namenjen pešcem vzljubijo.

Celotni prispevek je na voljo TUKAJ.

Avtor povzetka: IPOP
Avtor fotografije: Tadej Brezina, TU Wien

Prispevek je nastal v okviru projekta LIFE IP CARE4CLIMATE LIFE17 IPC/SI/000007